Monday, January 4, 2010

Tugas Guru

Salam..

Rasanya dah lama tak update kat sini.. Banyak perkara yang berlaku sebab persekolahan dah bermula. Walaupun baru dua hari bersekolah, tapi kerja dah bersusun dan bertimbun. Tahun ni tugas dah bertambah lagi. Tugas guru sekarang bukan sekadar mengajar di kelas, tapi menjadi seorang insan yang serba boleh dan serba tau. Cikgu lah yang menjadi guru dalam kelas, menjadi coach sukan, menjadi kerani menguruskan hal kelas, menjadi PR bila berhubung dengan waris dan 1001 macam lagi.

Semua tugas tu menjadi cabaran dan pengalaman baru sebab setiap tugas baru pertama kali dipegang. Aku cuba la nak cari maklumat tentang tugas-tugas ni, tapi tak ada yang menceritakan secara terperinci.
Buat cikgu-cikgu lama, mungkin tugas-tugas yang diberi boleh dijalankan dengan cekap disebabkan dah berpengalaman, tapi bagi cikgu baru macam aku, (walaupun dah masuk tahun ke-3), masih banyak yang perlu dipelajari dan diperbaiki. Mungkin jika ada masa terluang aku akan update 'penemuan-penemuan' terbaru aku ketika menjalankan tugas-tugas yang telah diamanahkan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...