Thursday, January 7, 2010

Memori hari sukan sekolah



Ishk.. Ishk.. Mengenang kembali hari sukan waktu sekolah dulu. Satu-satunya piala sukan yang aku ada ialah tempat kedua dalam acara MELONTAR PUNDI KACANG!!! Tu pun waktu aku darjah 2.. Ada sekali tu, waktu acara sukantara Tingkatan 1, lepas kena lari 400 meter tu, sampai aje garisan penamat, aku terus muntah tepi padang. Lagi, waktu Tingkatan 2, acara merentas desa, kami kena berlari ntah berapa km, tapi kami tau jalan shortcut n siap berhenti minum kat gerai jual air lagi dan kemudian baru berjalan balik ke sekolah.. Padahnya, aku dan gang aku kena marah dengan cikgu rumah sebab last sekali sampai. Start Tingkatan 3-5, aku dah tak kena merentas desa lagi sebab aku dah jadi senior PBSM, jadi kena bertugas menjaga check point dan sebagainya. Seronok aje naik basikal atau naik moto, sedangkan kawan-kawan lain penat berlari..

Indahnya zaman persekolahan, aku kembali ke sekolah tapi sebagai cikgu pula. Jadi aku akan mencipta kenangan terindah di sini...







No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...