Sunday, January 31, 2010

Lebai malang?



Ahad, 31 Januari 2010.. (baru siap update)

Dear diary..

Hari ni merupakan hari yang malang bagi aku.. Semuanya jadi serba tak kena dan nasib tak menyebelahi aku.. Antara kejadian yang berlaku..

Permintaan aku nak betulkan senarai nama pelajar untuk acara sukan rumah aku tu ditolak mentah-mentah oleh kakak yang uruskan tu tanpa sempat aku terang sepenuhnya pada dia. Padahal aku dah tersilap tanda acara tu. Peserta sepatutnya masuk 3 sahaja acara individu, tapi aku dah silap tanda sampai lima.. Ayoyo.. Nampaknya aku harus bersemuka dengan dia esok.

Sepanjang waktu sebelum rehat aku sibuk panggil pelajar untuk uruskan maskot dan nombor peserta. Siap pengumuman kelas ke kelas bagitau ada latihan perbarisan petang tadi. Tapi alih-alih, lepas rehat sekolah terima pekeliling yang menyatakan semua aktiviti sukan perlu diadakan sehingga bulan Jun atau Julai nanti..Hah?? alahai, aku baru aja berangan nak setelkan segala hal sukan ni dalam masa seminggu ni.. Nampaknya latihan kena diadakan lagi sampailah pertengahan tahun nanti.

Perancangan aku nak adakan mesyuarat pengawas PSS pada waktu rehat perlu ditangguhkan ke esok hari sebab seorang guru yang dah janji nak tolong aku jaga PSS waktu aku tengah briefing kepada semua pengawas tu tak hadir. Takkan aku nak tutup PSS pulak kan??

P&P aku mulanya kurang mendapat sambutan. Terpaksa tukar ke plan B. Akhirnya baru depa bagi tumpuan dan aktif dalam aktiviti.

Pengawas PSS aku yang sepatutnya bertugas 4 orang hanya mai seorang. Dua pergi hospital, check gigi dan ada temujanji doktor, sorang lesap ntah ke mana, tinggal seorang. Nampak gayanya tak siap juga la kerja yang aku dah rancang untuk hari ni. Semak dan wat analisa semua buku rekod PSS sebab dah habis bulan.

Balik, sampai rumah kul 3 petang. Ada cikgu kadet polis tu telefon suruh gantikan dia. Bila aku p sekolah kul 4.15 petang tu, sorang kadet pun tak ada. Ada pelajar lain bagitau yang hari ni tak ada latihan kawad pun untuk kadet. Tensionnya aku.. Mungkin cikgu tu tersilap..

Pergi kedai buku, tapi buku latihan yang dicari dah abis dalam stok.

Pergi kedai buku kedua, tapi cari tak jumpa kedai tu. Sebab tanya direction dari kawan. Give up. Terus pergi bank.

Di bank CIMB, hanya satu kaunter ATM sahaja yang boleh pakai. Saksikan ramai orang berdiri di luar, terus drive balik rumah..



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...