Thursday, July 26, 2018

Jahit knit tshirt

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Minggu ni dihabiskan masa dengan menjahit baju tshirt.. material yang digunakan ialah kain knit. Dua tiga tahun lepas kain knit ni mahal harganya sebab tak ramai seller yang jual. Sekarang dah banyak seller yang jual dengan harga mampu milik.

Kain knit yang saya beli biasanya pada waktu sale aja. Jadi range harga untuk kain2 macam yang saya jahit ni dalam rm20-rm25 aja. Biasanya kalau kain design baru boleh mencecah rm30. Jadi nampak kan penjimatan yang ketara di situ.

Lagipun kalau nak buat tshirt paras bawah punggung macam ni guna 1meter pon dah cukup. Kalau nak mix dengan plain pon cantik.

Ni antara hasil tshirt yang saya jahit. Saya x buat nursing pon sebab baju ni pendek saja. Walaupun ada pola beli, saya just guna pola baju kurung moden saja.



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...