Sunday, December 6, 2009

Sahabat






Aku balik ke kampung hujung minggu lalu sebab nak menghadiri kenduri kahwin dua kenalan sekolah aku. Bukannya rapat sangat pun waktu sekolah dulu, tapi memandangkan ramai jugak kawan-kawan yang lain nak pergi, aku pun tumpang sekaki.

Sejak berkahwin, aku dah jarang keluar untuk berjumpa kawan-kawan. Lagipun masing-masing dah bawa haluan sendiri dan bertebaran di bumi Allah ni nak mencari rezeki. Kali terakhir aku jumpa kawan-aku ni pada hari perkahwinan aku. Nun, setahun yang lalu.

Untuk pertemuan kali ni, aku rasa gementar sebenarnya. Aku bimbang kalau mereka marah takpun merajuk, maklumlah, dah kawin terus lupa kawan. Aku bukan macam tu sebenarnya. Aku masih rindu pada semua, cuma kekangan masa yang menyebabkan kami tak boleh berhimpun macam dulu lagi.

Namun alhamdulillah.. Mereka menyambut baik kedatangan aku dan kami bertukar-tukar cerita. Terasa lapang dada bila dapat berkongsi segalanya. Aku dah terlupa tentang keindahan mempunyai sahabat karib. Pertemuan ini memberikan aku semangat baru untuk mengakrabkan kembali dengan sahabat-sahabat lama dan membina serta memupuk persahabatan yang baru.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...