Friday, August 18, 2017

Jahit baju - mood kelabu

Saya memang perasan yang saya beli kain untuk dijahit memang ikut mood. Sekarang mood nak color grey aja. Ni dah siap jahit 2 pasang.. ada lagi 2 pasang color kelabu juga...


Jubah kelabu ni hasil daripada kain yang beli waktu clearance sale nagoya tu. Rm3 x 3 meter. Baru rm9.00. Tambah lace tu rm 9.80 semeter x 1.5m = rm14.80. Lis leher sedia ada. Jadi kos lebih kurang rm24 aja utk sehelai jubah.

Rupanya waktu saya pergi jahitan dan jual brg hantaran w.s kat s.petani tu, lace tu boleh dapat harga rm7.90. Jauh lebih murah. Tapi jauh la pula nak p.



Ni pula jahit baju. Beli dari nagoya juga. Bila kain berkaki macam ni memang saya suka terbalikkan baju dia. Supaya yang plain tu berada di tengah. Baru tak serabut dan penuh sangat.

Banyak lagi kain pasang yang saya beli masih belum berjahit. Tapi sekarang tengah puasa kain knit.. corak2 wow, tapi berazam nak habiskan yang mana ada dulu.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...