Thursday, March 2, 2017

buat video pelancaran fb guna Camtasia dan power director

Pengalaman saya sebagai seorang guru perpustakaan dan media banyak menyediakan saya dan membiasakan saya dengan pelancaran pelbagai program. Jadi apabila pengetua menugaskan saya mengetuai FB sekolah, saya pun teruja nak buat pelancaran.



Saya menggunakan Camtasia Studio. Ini kerana software ini dapat merekod video paparan komputer kita secara live. Saya menggunakan trial version sahaja. Jadi apabila sudah siap rupanya video itu telah diwatermark.. Alamak, saya cuba mengoogle pelbagai laman web dan mencuba pelbagai tips yang diberikan.

Namun, satu-satunya cara yang berkesan ialah apabila saya mencuba sperti yang ditunjukkan di dalam video ini.  Klik sini remove watermark camtasia.

Power director pula digunakan untuk membuat video gambar-gambar. Sangat senang dan banyak features yang menarik. Nasib baik. laptop baru saya telah dilengkapkan dengan software Power Director 14.

Ini contoh video saya. telah dimuatkan di dalam youtube.



Pelancaran Fb SMK Keladi Official ini telah dilaksanakan pada hari Ahad, 26 Februari 2017 sempena Hari Mesyuarat PIBG dan turut ditayangkan di perhimpunan rasmi sekolah pada hari keeesokkannya. Alhamdulillah, selesai satu tugas.


updated 12/9/2017 : bila saya install semula camtasia utk produce video ee challenge tu. video youtube di atas dah diremove. Jadi nak selamat saya paste serial key dia kat sini.
AAM4U4U5CMBN54MCUWFAZ5779. link youtube dia kat sini

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...