Saturday, May 14, 2011

Fast 5 movie review



Sumber gambar : fast-and-furious-5-movie-trailer.blogspot.com

Aku dan suami amat meminati Fast and Furious sejak yang pertama lagi. Tarikh 5 Mei memang dinantikan oleh kami sebab filem terbaru Fast 5 ditayangkan di Malaysia. Suami siap berangan nak make up keta cam lam filem tu. Hasil terpengaruh daripada filem tu la yang menyebabkan en Suami berhabis duit pakai enjin Mivec sekarang.

Kami bercadang nak pi tayangan hari pertama, ada ka patut tiket untuk tayangan pukul 9.30 malam dah abis kat Sunway Carnival. Siap ada 56 reservation lagi. hah... Buat keputusan untuk balik saja, sebab orang memang ramai dan tayangan seterusnya pukul 12.20 pagi. Tu pun tiket, sudah banyak yang dijual.



Kami pi makan dulu, tetiba pulak suami berkobar-kobar nak tengok juga. Maka pukul 11.20 malam kami pergi semula ke Sunway Carnival, ada 5 halls, semua dah penuh, cuma ada 2-3 baris depan sekali yang masih kosong. Kami pun tengok la jugak, alang-alang dah mai.

Lambatnya nak tunggu, apa yang aku nampak ramai remaja lelaki. Namun ada juga anak-anak gadis yang dressing maut punya. Alahai remajaku.

Dapat disimpulkan Fast 5 adalah filem aksi, bukannya filem perlumbaan kereta mahupun show kereta seperti dalam Fast and Furios 4. Tapi tema rompakan duit dah selalu dilihat dalam Italian Job dan siri Ocean Eleven.

Apapun, filem ni dapat Thumbs Up jugak..

Filem yang ditunggu seterusnya
1. Nur Kasih The Movie
2. Pirates of Carribien

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...