Friday, October 2, 2015

Tutorial jahit bantal peluk


Saya belum pernah menjahit bantal peluk. Setelah mengoogle, tutorial ini yang terbaik. Kredit di sini. Ukuran saya adjust sikit sebab nak buat bantal peluk untuk anak, jadi tak perlulah besar sangat kan.
<!--more--


perlu view large



ni untuk dapatkan bulatan di tengah bantal peluk. disebabkan bantal peluk saya kecik, jadi saya cuma gunakan diameter15cm sahaja.

jahit kedut disekeliling mulut bantal dan adjustkan ikut saiz bulatan. nak senang memang kena pinkan.

inilah rupa kekabu yang saya beli. dulu beli tahun 2014 harganya sekilo rm16, sekarang tak tahulah. kekabunya bersih dan tiada biji. bantal saya ni , elok2 mengunnakan kekabu sebanyak 1 kilo.
last sekali jahit. siap!!!

mommy gumbiraaa....
posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...