Saturday, April 4, 2015

Hari pasang kitchen cabinet

Kontraktor kitchen cabinet mai hari Sabtu. Firstly dah excited sebab tgok color yang mengancam tu.. merah putih.








Then disaster strike.. firstly, depa dah silap bahagian tepi, so tepi kena koyak balik kulit dinding tu n tampal baru di bahagian tepi yang lain, oklah.

Secondly, bila depa dah pasang tall unit, saya dah perasan kenapa ruang untuk mikrowave ni kecik sangat. Sepatutnya dengan saiz mikrowave Sharp saya yg 27L tu plus extra 5 inci bahagian atas sebab bukan built in jadi ruang tu patut jadi besar juga.

Bila ditanya dan saya bawa mikrowave tu p kat depa, baru depa sedar dah salah kira. Then, pekerja tu asyik calling2 boss dia. Lps tu dok bagi cadangan supaya letak aja mikrowave atas table top. Hangin satu badan la aku. Tengah dok sembang tu aku masuk dalam rumah, protes. Then, nangis geram. Yelah, kita bayar mahal n customize ikut design kita apasal nak silap lagi. Aku dah berkira2 nak suruh depa buat semula aja. Lepas tu husband mai pujuk n bincang, still aku nak suruh depa buat semula or aku I tak mau bayar langsung.

But finally, bila bos dia dah mai. Dia cadangkan supaya aku letak mikrowave tu kat bahagian bawah oven. Depa buat compartment dan selamat juga daripada ditekan oleh anak2 sebab ada pintu. Tu aja solution yang ada. Bahagian asal mikrowave tu depa akan buat pintu juga. Aku terima la sebab mengenangkan kalau depa buat semula mesti seminggu lagi nak siap, lagipun esok org dapur dah nak mai pasang oven.

So in the end, dah siap.. lega juga walau kena hadapi pelbagai rintangan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...