Sunday, September 16, 2018

Review : handsfree freedom

Akhirnya terjebak juga membeli ni. Dari awal lagi dah teringin nak beli. Tapi saya tangguhkan dulu sebab nak tengok dulu sama ada saya istiqamah dalam nak pump susu ni.

Sekarang sejak kawan secubiq saya pon dah habis berpantang dan dia pon pump juga, kami pump di cubiq saja. Sebelum dia mai, saya p menumpang mengepam di bilik seni atau bilik grafik. Dulu waktu jadi gpm, senang la saya nak pump di pss saja.

Jadi bila di cubiq, pakai shawl besar utk cover. Yang leceh kena kepit botol. Terbuang masa di situ. Sebab dok di cubiq, boleh la nampak tersusun buku dan latihan utk ditanda..

Maka, walaupun terasa mahal beli la jugak freedom handsfree ni. Daripada maklumat yang saya baca dalam group bf freedom cup ni lebih baik drp cup freemie sebab

1. ada anti backflow maksudnya susu tu x akan masuk balik dalam tiub.
2. Lebih lasak sebab x mudah tertumpah jika kita menunduk, banyak bergerak etc

Pada saya, best pakai ni
3. Kurang parts nak kena basuh. Jika nak dibandingkan dengan set botol dengan pump lacte duet saya tu.
4. Boleh pump sambil buat keja. Tangan bebas. Kalau nak bergerak, adalah dicadangkan letak pump dalam sling bag.


Ni harga n kedai shoppee yang saya beli. Harga pasaran rm259. Yang ni kurang rm5 dan ada free gift 2 pek plastic storage bag lg.


Bersama model nih



First time guna, bila nak tuang, tertuang di bahagian lubang, rugi rugi.

Apapun, mmg recomended utk beli ni. Berbaloi dengan harga.

Additional info - sebelah cup utk 7oz masih muat. Ni drp maklumat dalam group bf.

posted from Bloggeroid

1 comment:

  1. sis kalau tuang susu mmg kena buka corong ke? susah tak nk keluarkan susu tu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...