Friday, June 9, 2017

Kek hari raya aidiladha

kek pucat - kek butter aja nih
Untuk raya aidiladha kali ni, saya x buat persiapan langsung. Baju raya pon x da. Walaupun dah potong kain sut, tapi nak jahitnya x sempat sebab sibuk menanda kertas percubaan pt3.

Tapi disebabkan anak-anak dok minta juga kek coklat, saya buat la juga sebiji kek coklat dan sebiji kek biasa.

Seperti biasa, kek coklat tak mengecewakan. Cuma kek vanilla tu macam x naik. Dah la colornya pucat sangat... haha.. sebab saya tutup dulu bila masuk ke dalam oven.. cara mak saya. Bila cerita kat akak, dah saya kena gelak. Dia kata memang la sebab oven mak oven dapur yang lama tu.. suhu dia mmg dah x betul dan mmg api atas tu cepat panas. Sebab tu mak tutup dulu.

Haaha... baru tau. Dulu kecik2 memang rajin bakar kek n biskut dengan mak. Rindu zaman tu.





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...